...haNya iNsaN biaSa... meNcaRi erTi seTiaP kATa...
Blogger Widgets

Sunday, January 27, 2013

Program Sukarelawan UniMAP 2013 (Day 2)

25/01/2013- Jumaat...
Pagi pertama aku kat Kuala Terangganu utk tahun 2013 niii... 6.30 pagi dah bangun, mandi n solat... rugi ler kalo masa yg ada tu xguna kan... so... aku n hairi pun kuaq ler dari homestay lam kul 7 pagi... pusing2 taman sambil cari kedai mkn... maklumlah... dah lapar... yg pasti lebih 1KM gak ler kmi jalan cari makan... nasib bek ada gak 1 kedai buka pagi tu...


Mungkin ini yg dikatakan rezeki di pagi hari kan... kedai baru jer buka... per lagi... order ler... Nasi Lemak Kukus ngan Tea O Panas... boleh tahan ler nasi nyer... sedap juga ler... harga pun murah juga ler... Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yg tahu kan... yg aku tau... aku bertuah pagi tu... da org belanja sarapan... Thank Hairi... Pas mkn kena ler jalan blik homestay lak...

nak dijadikan cerita... kul 10pgi aku kuaq p mkn lak ngan Hairi n 2 abg driver... yg len xikut... sebab dok tiduq lagi... letih kot perjalanan 14 jam semalam... bukan nak kata ler... bertuah lagi sekali aku... Abg driver tu belanja mkn plak time tu... mkn nasi lagi... lam 3 jam dah 2 kli mkn nasi... dasyat tak... hehe...

Kul 12 tgh hari baru semua student berkumpul n then bergerak dari homestay tu... first of all... nak g cari mkn tuk diorg plak... in my mind " alamak... mkn lagi ler plak..." ...pusing punya pusing... Mydin Kuala Terangganu gak jadi perhentian... 2 jam gak ler kat situ...kul 2ptg kmi berhimpun n tgu pihak dari UniSZA untuk tunjuk jalan ke lokasi bantuan... Kg Kuala Bidara... kat mna aku xtau... 

Sumbangan sebanyak 60 paket beras dan barangan dapur disumbangkan kepada Kg Kuala Bidara... Apa yang menariknya... keramahan penduduk kg yang begitu mesra membuatkan kami tidak kekok untuk beramah mesra... walaupun seketika berada di Kg. kuala Bidara...


Setelah sepetang berada di Kg... kami diberi masa untuk berehat seketika di Pantai Batu Buruk... yg ni kita cita len kli noh... Akticiti kesukarelaan tak berakhir disitu saja... pada malam hari... kami berkunjung ke Taman Sinar Harapan (TSH)... Pihak UniMAp juga menyampaikan sumbangan beras dan barang dapur kepada TSH...







No comments :

Post a Comment