...haNya iNsaN biaSa... meNcaRi erTi seTiaP kATa...
Blogger Widgets

Sunday, March 2, 2014

Waktu yang berlalu...

wah... dah berhabuk dah blog niii... dah lebih 7 bulan... akhirnya kembali juga ke sini...

Banyak benda dah berlaku sepanjang 7 bulan ni... ada yang mengembirakan... menyedihkan... namun itulah adat resam kehidupan ini... itulah lukisan yang mencorakan kehidupan ini... warna-warna kehidupan yang sering bergandingan melakar potret kehidupanku...



Disuatu ketika aku sudah rebah dan tersungkur dalam meneruskan catatan warna pada potret kehidupan ini. Tersungkur sehinggakan aku tak mampu lagi untuk berdiri dengan kudratku sendiri... Namun aku tahu, aku perlu bangun semula... bukan hanya untuk diriku... tapi untuk insan-insan yang aku sayang dan sayangkan aku...

Kini aku masih lagi tidak mampu untuk bangun dan terus berlari... bukan berlari meninggalkan kelemahan diri... tapi berlari untuk mengejar kekuatan diri... supaya aku mampu untuk melindungi insan-insan yang aku sayang dan sayangkan aku... 



kekuatan itu sebenarnya ada dalam diri kita... setiap insan telah ditemani dengan kekuatan diri sejak sekian lama... hanya apabila kita jatuh dan tersungkur... kita akan dapat melihat dimana kekuatan kita itu berada...


No comments :

Post a Comment